ICONIC Rental użycza samochody na czas określony przez klienta z zastrzeżeniem zasad określonych dla danego pojazdu.
Kaucja może być uiszczona przelewem na nr konta 95 1090 1362 0000 0001 5691 4402 lub gotówką przy odbiorze pojazdu.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
a. Niniejszy REGULAMIN określa warunki umów użyczenia samochodów zawieranych przez ICONIC Group (NIP: 787 211 57 00), w ramach wypożyczalni samochodów w każdy sposób. Zapisy regulaminu stosuje się do wszystkich umów użyczenia chyba, że umowa stanowi inaczej.
b. REGULAMIN stanowi integralną część umowy użyczenia pojazdu, chyba że umowa wskazuje inaczej.
c. REGULAMIN skierowany jest do wszystkich KLIENTÓW. Wszyscy KLIENCI są obowiązani zapoznać się z postanowieniami REGULAMINU, przed podpisaniem umowy.
d. Każdy KLIENT zobowiązany jest do przestrzegania postanowień REGULAMINU. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji REGULAMINU, obowiązującej w momencie podpisania umowy.
e. Każdy KLIENT ma możliwość zapoznać się z REGULAMINEM w każdym czasie, klikając na stronie internetowej iconic-rental.pl w hiperlink „REGULAMIN". REGULAMIN można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
2. DEFINICJE
a. REGULAMIN - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług przez Klientów.
b. KLIENT - konsument lub przedsiębiorca.
c. UŻYCZAJĄCY - ICONIC Group Karol Kupś z siedzibą przy ul. Wierzbowej 29 w Tarnowie Podgórnym (NIP: 787 211 57 00).
3. WARUNKI WSPÓŁPRACY
a. Warunkiem użytkowania pojazdu przez uprawnionego kierowcę jest ukończone co najmniej 21 lat, posiadanie prawo jazdy od co najmniej roku oraz dwa ważne dokumenty tożsamości (obowiązkowe -prawo jazdy, jeden z trzech - dowód osobisty, paszport lub karta pobytu). W przypadku firm dodatkowym warunkiem użytkowania pojazdu są aktualne dokumenty rejestrowe (zaświadczenie/KRS, REGON, NIP)
b. Warunkiem użyczenia pojazdu jest wpłacenie kaucji i opłaty z góry raty za miesiąc użytkowania według stawki obowiązującej w dniu podpisania umowy.
c. KLIENT nie jest upoważniony do zlecania napraw, przeróbek, przeglądów użyczonego samochodu. W razie awarii samochodu w okresie umowy KLIENT ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym fakcie osobę dyżurującą pod numerem telefonu +48 459 59 29 59, oraz postępować zgodnie ze wskazówkami UŻYCZAJĄCEGO. Jeżeli usterka może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, zabrania się kontynuowania jazdy do czasu jej usunięcia. KLIENT może naprawić samochód we własnym zakresie wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody UŻYCZAJĄCEGO. Wówczas zobowiązany jest do przedłożenia rachunków za wykonaną usługę, zwrotu wymienionych części oraz złożenia oświadczenia z opisem okoliczności powstania awarii. Dokonanie jakichkolwiek napraw lub wymian części w pojeździe bez wiedzy i pisemnej zgody UŻYCZAJĄCEGO jest zabronione.
d. W czasie użytkowania pojazdu KLIENT zobowiązany jest do:
- posiadania przy sobie ważnych dokumentów, wymaganych przez kontrolę ruchu drogowego
- zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą (każdorazowe zamykanie samochodu, zabieranie ze sobą dokumentów pojazdu oraz włączanie wszystkich urządzeń antykradzieżowych),
- wykonywania własnym kosztem i staraniem obsługi codziennej samochodu (sprawdzanie poziomu oleju silnikowego, płynu chłodzącego, sprawdzanie stanu ogumienia, działania świateł).
- poinformowania co 15000 km UŻYCZAJĄCEGO o konieczności okresowej wymiany oleju
- przekazania pojazdu w celu uzyskania pozytywnego badania technicznego pojazdu na czas nie dłuższy niż 3 dni robocze
- przekazania pojazdu w celu okresowej wymianu oleju na czas nie dłuższy niż 5 dni roboczych
e. W czasie użytkowania pojazdu UŻYCZAJĄCY zobowiązany jest do:
- okresowej wymianu oleju w pojeździe
- utrzymania badania technicznego pojazdu
- utrzymania niezbędnych ubezpieczeń w pojeździe
f. UŻYCZAJĄCY oświadcza, że samochód posiada ubezpieczenia OC i ubezpieczenie dodatkowe asisstance na holowanie po określonym terenie UE. W przypadku wystąpienia zdarzenia poza terenem UE, koszty holowania pojazdów ponosi KLIENT.
g. KLIENT otrzymuje zatankowany do pełna, sprawny technicznie oraz bez jakichkolwiek uszkodzeń pojazd (wszelkie uwagi dot. stanu technicznego, wyglądu wewnętrznego, zewnętrznego i zauważonych uszkodzeń zawiera Protokół przekazania i zwrotu pojazdu stanowiącego załącznik do umowy) i ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w przedmiocie umowy, które nie są objęte ubezpieczeniem, bądź które nie w pełni pokrywa ubezpieczyciel.
h. Użyczony pojazd nie może przekroczyć granicy Polski bez wiedzy ICONIC Rental. W chwili nie zastosowania się do w/w sytuacji UŻYCZAJĄCY natychmiast wysyła zgłoszenie do Służb Ochrony oraz Policji w celu zatrzymania niezwłocznie pojazdu. Wszelkimi kosztami dodatkowymi które UŻYCZAJĄCY poniósł, będzie obciążony KLIENT.
i. Obowiązuje całkowity zakaz przewożenia przedmiotów niedozwolonych w świetle obowiązującego prawa.
j. Nie przestrzeganie zasad ogólnych i złamanie któregoś z podpunktów umowy lub regulaminu upoważnia UŻYCZAJĄCEGO do zerwania umowy w czasie jej trwania oraz odebrania pojazdu. Równocześnie naliczane są kary zgodnie z regulaminem (Punkt 5).
k. W dniu zakończenia umowy KLIENT zobowiązany jest do zdania pojazdu w stanie jak w dniu odbioru z wyłączeniem części eksploatacyjnych.
4. WYPADKI, USZKODZENIA, KRADZIEŻE I INNE
a. W przypadku spowodowania kolizji, kaucja KLIENTA zostanie zatrzymana. Jeśli kolizja będzie spowodowana przez osobę trzecią UŻYCZAJĄCY nie obciąży KLIENTA żadnymi kosztami naprawy.
b. W przypadku kradzieży UŻYCZAJĄCY nie obciąży KLIENTA żadnymi kosztami jeśli ten będzie miał kluczyki oraz dokumenty rejestracyjne od skradzionego samochodu. W przeciwnym razie KLIENT ponosi pełną odpowiedzialność.
c. Gdy zaistnieje wypadek drogowy lub inne zdarzenie losowe KLIENT powinien niezwłocznie:
- wezwać policję i odpowiednie służby.
- zapisać dane wszystkich uczestników zdarzenia, numery polis ubezpieczeniowych i firmy, które je wydały oraz zanotować numer i adres policji dla miejsca zdarzenia.
- powiadomić UŻYCZAJĄCEGO o zaistniałej sytuacji.
d. W przypadku uszkodzenia pojazdu przez KLIENTA spowodowanego jazdą pod wpływem alkoholu zostanie on obciążony kosztami naprawy, jak również kosztami za okres postoju samochodu z tego powodu, wg. stawki za każdą dobę.
e. W przypadku uszkodzenia pojazdu przez KLIENTA spowodowanego niewłaściwą jazdą, bądź jazdą niezgodną z przepisami ruchu drogowego KLIENT zostanie obciążony kosztami naprawami, jak również kosztami za okres postoju samochodu z tego powodu, wg. stawki za każdą dobę.
f. Jeżeli KLIENT spowodował wypadek i uciekł z miejsca wypadku lub nie wykonał swoich obowiązków określonych w punkcie 3. podpunkcie c. ponosi odpowiedzialność nieograniczoną.
g. KLIENT podczas okresu użytkowania ponosi pełną odpowiedzialność finansową za wykroczenia drogowe oraz mandaty za strefę parkowania i wszystkie koszty związane z przekazaniem informacji organom ścigania.
h. KLIENT podczas okresu użytkowania zobowiązany jest przestrzegać przepisy ruchu drogowego, za wszelkie jego naruszenia UŻYCZAJĄCY nie ponosi odpowiedzialności.
i. KLIENT zobowiązany jest do utrzymania stałego kontaktu z UŻYCZAJĄCYM, z racji sytuacji alarmowych, próby kradzieży pojazdu itd. oraz do zgłoszenia tego faktu UŻYCZAJĄCEMU nie później niż do 1 godziny oraz postępowania według otrzymanych instrukcji
5. KARY I ROZLICZENIA
a. KLIENT w dniu podpisania umowy jest świadomy i zgadza się na kary z tytułu:
- braku kluczyków, tablicy rejestracyjnej lub naklejki rejestracyjnej na szybie - 2000 PLN
i każdy dzień postoju spowodowany uzupełnieniem w/w rzeczy – 300 PLN
- palenia tytoniu w samochodzie - 1000 PLN
- spożywania alkoholu, zażywania substancji odurzających oraz narkotyków w pojeździe - 1000 PLN
- jazdy pod wpływem substancji niedozwolonych - 50000 PLN
- holowania innych pojazdów użyczonym samochodem - 1000 PLN
- przewożenia materiałów, płynów i innych, regulowanych umową ADR, bez zgody Użyczającego - 20000 PLN
- odpalania użyczonym pojazdem za pomocą kabli akumulatorowych innego pojazdu (dotyczy uszkodzenia instalacji elektrycznej) - 5000 PLN
- udostępnienia samochodu osobie nieuprawnionej do kierowania pojazdem lub nie ujętej w umowie - 1000 PLN (chyba że wcześniej będzie poinformowany UŻYCZAJĄCY)
- przekroczenia dopuszczalnej ładowności i osób - 1000 PLN co 100 kilogramów przekroczonych
- przekroczenia limitu kilometrów na umowie bez zgody UŻYCZAJĄCEGO - 5000 PLN
- udostępnienia danych KLIENTA przez firmę UŻYCZAJĄCEGO organom ścigania (policja, prokuratura) - 500 PLN
- wjazdu na autostradę objętą systemem e-Toll bez opłaconego uprzednio przejazdu - 500 PLN (dodatkowo pełna wartość kosztów powstałych w konsekwencji zdarzenia)
- używania hamulca ręcznego podczas jazdy, drift - 5000 PLN + wartość powstałych szkód
- wyjazdu samochodem poza granicę Polski bez uprzedzenia UŻYCZAJĄCEGO oraz bez pisemnej zgody UŻYCZAJĄCEGO - 10000 PLN
- wyjazdu samochodem do wymienionych krajów: Białoruś, Rosja, Ukraina - 200000 PLN
- nie poinformowania Użyczającego o planowanym serwisie olejowym - 1000 PLN co 1000 km po przekroczeniu 25000 km
b. W przypadku braku części wyposażenia samochodu lub dokonanie innych przeróbek czy zmian bez zgody UŻYCZAJĄCEGO, kosztami zostanie obciążony KLIENT wg. cennika producenta z 30% marżą.
c. Jeżeli KLIENT przewozi użyczonym samochodem zwierzęta ponosi pełną odpowiedzialność za powstałe zniszczenia lub uszkodzenia odbiegające od standardowej eksploatacji pojazdu.
d. Za zwrot brudnego samochodu pobierana jest opłata od KLIENTA w wysokości kosztów czyszczenia.
e. Za wszelkie uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania pojazdu odpowiedzialny jest KLIENT. UŻYCZAJĄCY ma prawo w tym przypadku zatrzymać kaucję.
f. KLIENT zobowiązany jest do ponoszenia kar i mandatów nałożonych w związku z naruszeniem uregulowań prawnych związanych z posiadaniem i użytkowaniem pojazdów mechanicznych oraz do ponoszenia kosztów postępowań przed sądami lub organami administracyjnymi, dotyczących powyższych naruszeń i uregulowań prawnych.
g. Kaucja podlega całkowitemu lub częściowemu zwrotowi przy zwrocie samochodu.
h. Utrata kaucji lub jej części jest uzależniona od następujących sytuacji:
- uszkodzenia samochodu (koszty naprawy w serwisie)
- brakującej lub podmienionej części (wycena według cen dealera wraz z kosztami robocizny)
- uszkodzenia tapicerki i wypalone dziury po papierosach (koszt usunięcia usterki w serwisie)
i. UŻYCZAJĄCY po stwierdzeniu zasadności dokonanej naprawy i braku winy KLIENTA w przyczynach awarii, zwraca wszystkie koszty udokumentowane rachunkami.
j. W dniu podpisania umowy obowiązuje limit kilometrów na okres określony w umowie. W przypadku przekroczenia limitu kilometrów, UŻYCZAJĄCY nalicza opłatę w wysokości 0,50 zł netto za każdy kilometr poza limitem na umowie.
6. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
a. W dniu podpisania umowy KLIENT wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji przedmiotu umowy przez UŻYCZAJĄCEGO, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88.
b. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez KLIENTA, jest UŻYCZAJĄCY.
c. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych UŻYCZAJĄCEGO, nie są przekazywane podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji umowy.
d. KLIENT zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. UŻYCZAJĄCY zapewnia każdemu KLIENTOWI prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
e. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia realizację przedmiotu umowy.
f. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności" na stronie iconic-rental.pl.
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
a. Umowa sprzedaży zawierana jest między KLIENTEM a UŻYCZAJĄCYM.
b. Regulamin dostępny jest dla wszystkich KLIENTÓW w wersji elektronicznej na stronie internetowej iconic-rental.pl.
c. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym KLIENTOM, zamieszczania na stronie iconic-rental.pl treści bezprawnych.
d. W sprawach nieuregulowanych niniejszym REGULAMINEM stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
e. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień KLIENTA, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami REGULAMINU a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
f. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego REGULAMINU było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego REGULAMINU w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w REGULAMINIE.